«Управління навчальним закладом в умовах інклюзії»

«Управління навчальним закладом в умовах інклюзії»

19 жовтня 2016 року на базі Державного навчального закладу «Одеський центр професійно-технічної освіти» в рамках спецкурсу «Управління навчальним закладом в умовах інклюзії» відбулась зустріч представників Державного закладу «Південноукраїнський наці

23.10.16

ональний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» та Державного навчального закладу «Одеський центр професійно-технічної освіти». 
На семінарі-практикумі були присутні: Черненко Наталія Миколаївна – професор кафедри управління освітніми закладами та державної служби ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»; студенти магістратури денної та заочної форми навчання ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», що здобувають освіту за спеціальністю «Управління навчальним закладом (за типом)»; учні, педагогічний колектив та адміністрація ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти».
В рамках семінару-практикуму представники ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» мали змогу ознайомитись з особливостями управління саме професійно-технічним навчальним закладом, як взагалі так і в умовах інклюзії.
Методист,  викладач спеціаліст вищої категорії Гребенькова Галина Володимирівна розповіла про навчальний заклад, напрямки роботи, участь у експерименті Всеукраїнського рівня за темою: «Технологія забезпечення доступності освітнього простору професійно-технічного навчального закладу для учнів з порушеннями слуху» та про власний досвід роботи з учнями з особливими потребами.
Викладач вищої категорії, пед. звання «старший викладач» Задорожна Оксана Олександрівна висвітлила свою роботу з погляду класного керівника інклюзивної групи. Юнаки, навчаючись в інклюзивній групі, відчувають нагальну потребу в спілкуванні між собою безпосередньо без допомоги перекладача жестової мови. Помітивши це, Задорожна О.О. запропонувала колективно вивчати мову жестів за допомогою слабочуючого учня Мандрика Миколи. Успіхи у вивченні жестової мови були продемонстровані Задорожною О. О. разом з найсміливішими учнями-початківцями інклюзивної групи. Був представлений до перегляду жестовий супровід вірша «У світі звуків». Підводячи підсумки Задорожна О. О. підкреслила, що саме заради взаєморозуміння з учнями з порушенням слуху, ми будемо продовжувати навчатись новій мові – жестовій!
 Викладач вищої категорії, пед. звання «старший викладач» Ладиженська Світлана Володимирівна розповіла про досвід роботи в інклюзивних групах з позиції викладача загальноосвітніх предметів. Показала розроблені нею опорні конспекти з української літератури, що полегшують сприйняття матеріалу для вивчення учнями з порушенням слуху. Розповіла як на педагогічний та учнівський колектив впливає інклюзивне освітнє середовище, в якому ми знаходимось. Що завдяки спілкуванню з учнями з порушенням слуху ми вчимося бути толерантними, добрішими, сприймаємо навколишній світ по новому, даруючи любов учням отримуємо в більшій ступені від них.
Викладач спеціаліст вищої категорії Боброва Тетяна Борисівна розповіла про розроблені робочі зошити з матеріалознавства та креслення. Вони допомагають під час вивчення та закріплення тем. Матеріал подається у вигляді доступному для дітей з особливими потребами – гарно проілюстровані. Також нею розроблені презентації з тем з використанням субтитрів. 
Майстер виробничого навчання, викладач спеціаліст І категорії  Вдовиченко Оксана Вікторівна підготувала презентацію «Сервіси Google Apps в інклюзивному навчанні». Розповіла присутнім про те, що використання сервісів Google Apps, а саме Classroom, стало в нашому навчальному закладі провідним при впровадженні дистанційно-модульної інклюзивної освіти. Учні з порушеннями слуху у зручній для них формі та у зручний час мають можливість ознайомитись з новим навчальним матеріалом (мультимедійні презентації, відеоролики з субтитрами чи з сурдоперекладом, адаптований для них текстовий матеріал, модулі), виконати завдання, отримати консультацію викладача. 
Підсумки зустрічі підвели заступник директора з навчально-виробничої роботи Александрова Світлана Олександрівна та заступник директора з навчальної роботи Романенко Світлана Миколаївна, подякували представникам ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» за плідну співпрацю у рамках інклюзії та учням і педагогічному колективу ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти» за організацію зустрічі.
Директор Сущенко Сергій Борисович був нагороджений подякою від ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» за співпрацю, організацію та проведення семінару-практикуму для студентів магістратури спеціальності «Управління навчальним закладом».
Також під час зустрічі гості навчального закладу відвідали свято української пісні; завітали до лабораторії кухарів з дигустаційною залою, в якій у рамках декади з професії «Кухар; кондитер», учні готували різні українські страви. Побували у міжрегіональному навчально-практичному центрі для підготовки монтажників санітарно-технічних систем та устаткування, відкритому у ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти» у рамках реалізації українсько-швейцарського проекту «Державно-приватне партнерство для поліпшення санітарно-технічної освіти в Україні». Гостей зустрічав координатор, майстер виробничого навчання Болокан Іван Георгійович Він розповів про роботу навчально-практичного центру. Учні з допомогою сурдоперекладача продемонстрували використання нових інструментів і обладнання компанії Geberit.

 

Предыдущие новости