семінар «Сучасні технології професійного навчання дітей з вадами слуху».
Метою даного заходу був пошук оптимальних шляхів подолання проблем та
труднощів під час навчання та виховання дітей з обмеженими слуховими можливостями.
Учасників семінару привітав директор ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної
освіти» Сущенко Сергій Борисович. Він розповів про навчальний заклад, його можливості
та специфіку. Сергій Борисович заявив на важливості впровадження у навчально-
виховний процес Одеського центру професійно-технічної освіти інклюзивної форми
навчання. У своїй доповіді-презентації «Впровадження сервісу Google Apps Classroom як
однієї зі складових інклюзивного навчання» директор продемонстрував технічні та часові
переваги даного сервісу у роботі викладачів та майстрів з дітьми даної категорії.
Думку Сущенка С. Б. продовжила методист НМЦ ПТО в Одеській області Абозіна
Таїсія Михайлівна, яка навела статистику щодо кількості дітей з вадами слуху, що
здобувають освіту в навчальних закладах Одеської області. Значний відсоток цих дітей
навчаються саме в Одеському центрі ПТО. А тому організація такого семінару, є дуже
необхідною та своєчасною.
На науково-методичному семінарі були присутні викладачі, майстри, заступники
директора даного навчального закладу, представники одеських загальноосвітніх шкіл №91
та №97, а також в. о. завідуючої лабораторією жестової мови Інституту спеціальної
педагогіки НАПН України Замша Ганна Володимирівна.
Ганна Володимирівна Замша, як високопрофесійний спеціаліст у даній царині,
розповіла про особливості розвитку та світосприйняття дітей, які не чують від
народження, надала ряд практичних порад щодо співпраці з учнями, які зовсім не чують,
та тімі, які мають часткову втрату слуху. Ганна Володимирівна на цілому комплексі
прикладів, в тому числі відео - та аудіо - намагалася донести, як доцільно вести роботу з
учнями в інклюзивних групах. Вона надавала рекомендації, як діяти, як звертатися, як
порозумітися, дуже ретельно розглядаючи можливі ситуації, з акцентуванням уваги на
деталі та дрібницях поведінки педагога, перекладача, інших учнів групи.
У ході проведення «круглого столу», де присутні задавали питання, ділилися своїми
напрацюваннями, було також піднято чимало важливих питань, як загального, так і
вузькопредметного спрямування.
Багатий і глибокий досвід Замші Г.В., яким вона поділилася з учасниками обласного
семінару, має неоціненне значення та неодмінно застосовуватиметься у роботі
педагогічного колективу з учнями, що мають обмежені слухові можливості. Адже
інклюзивна форма навчання – одна з умов дотримання прав людини.
- Програми розвитку ООН (UNDP) в Україніпроєкт «Трансформаційне відновлення задля безпеки людей в Україні» за фінансової підтримки Уряду ЯпоніїПовна версія новини