ПІДРУЧНИКОТВОРЕННЯ: справа – творча, процес – кропіткий
а в сучасному швидкозмінному світі ця проблема стала ще болючішою: з одного боку, інформаційний потік збільшився, а інформацію на будь-яку тему можна відшукати в мережі Інтернет однім дотиком до клавіатури, та з іншого боку – якість такої інформації може бути сумнівною. Крім того, і навколишній світ змінюється – погляди, уподобання, потреби вже не ті, що були двадцять, десять років тому, а що казати про професії: деякі змінюються під впливом новітніх технологій, а деякі взагалі нещодавно виникли на ринку праці. Як в таких умовах підготувати кваліфікованих фахівців?
Один із варіантів вирішення цієї проблеми – самому викладачеві написати підручник! Саме цим досвідом поділилася з педагогічним колективом Державного навчального закладу «Одеський центр професійно-технічної освіти» (ДНЗ ОЦПТО) Лариса Миколаївна Сергеєва, доктор педагогічних наук, професор, а також – науковий керівник Всеукраїнського експерименту «Технологія забезпечення доступності освітнього простору професійно-технічного навчального закладу для учнів з порушеннями слуху», який вже кілька років проводиться на базі Одеського центру професійно-технічної освіти завдяки тому, що наш навчальний заклад чи не перший в Україні розпочав методично і професійно впроваджувати принцип інклюзивного навчання дітей з особливими потребами.
Про цей досвід не тільки розповідали, а й показали його результати першій леді України – Марині Порошенко, коли вона відвідала Одеський центр ПТО: директор центру Сергій Сущенко ознайомив гостю з результатами співпраці з провідними компаніями, відомими у світовому будівельному бізнесі, – KNAUF, GEBERIT і TRIORA, завдяки яким в ДНЗ ОЦПТО функціонують професійні виробничі майстерні, а Лариса Сергеєва розказала про деякі особливості методики навчання дітей з вадами слуху і мовлення в умовах, які створені для них в Центрі.
Логіка життя сама підказує, що у педагогічного колективу ДНЗ ОЦПТО накопилося достатньо досвіду, аби не тільки поділитися ним з колегами, а й створити підручники з тієї чи іншої професії, які будуть зрозумілими і актуальними для сучасних учнів в сучасних умовах.
Лариса Сергеєва є автором і співавтором дванадцяти підручників і навчальних посібників, один з них створений в тому числі за участю нашої колеги – методиста Галини Володимирівни Гребенькової. На зустрічі з педагогічним колективом ДНЗ ОЦПТО Лариса Миколаївна зазначила, що робота над підручником є частиною процесу підвищення кваліфікації викладача, а також розповіла про особливості створення навчальної літератури, зізнавшись, що ця справа дуже кропітка, ресурсозатратна, і, головне, неможлива без щирої зацікавленості і ініціативи самого автора: недостатньо написати підручник або навчальний посібник – необхідно до процесу долучити фахівців-консультантів з мови, зі спеціальності, необхідно заохотити рецензентів, знайти партнерів, які будуть зацікавлені у виданні саме цього підручника, а коли книга нарешті вийде – необхідно провести ефективні та цікаві презентації, аби про неї не тільки дізналися колеги, а й їх захотіли придбати фахові навчальні заклади.
Запис цієї презентації, а також примірники своїх підручників Лариса Сергеєва залишила у методкабінеті на Паустовського, 12.
- Алгоритм взаємодії щодо превенції та протидії булінгу в закладах освітиБулінг (цькування)* — психологічне, фізичне, економічне, сексуальне насильство, зокрема й через електронну комунікацію, що вчиняється щодо малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою щодо інших учасників освітнього процесу.Повна версія статті