ДІЯЛЬНІСТЬ МІЖРЕГІОНАЛЬНОГО НАВЧАЛЬНО-ПРАКТИЧНОГО ЦЕНТРУ З ПІДГОТОВКИ МОНТАЖНИКІВ САНІТАРНО-ТЕХНІЧНИХ СИСТЕМ ТА УСТАТКУВАННЯ

ДІЯЛЬНІСТЬ МІЖРЕГІОНАЛЬНОГО НАВЧАЛЬНО-ПРАКТИЧНОГО ЦЕНТРУ З ПІДГОТОВКИ МОНТАЖНИКІВ САНІТАРНО-ТЕХНІЧНИХ СИСТЕМ ТА УСТАТКУВАННЯ

ДІЯЛЬНІСТЬ МІЖРЕГІОНАЛЬНОГО НАВЧАЛЬНО-ПРАКТИЧНОГО ЦЕНТРУ З ПІДГОТОВКИ МОНТАЖНИКІВ САНІТАРНО-ТЕХНІЧНИХ СИСТЕМ ТА УСТАТКУВАННЯ
29 вересня 2016 року на базі нашого навчального закладу було відкрито Міжрегіональний навчально-практичний центр з підготовки монтажників санітарно-технічних систем та устаткування

18.11.17

за європейськими
технологіями у рамках спільного українсько-швейцарського проекту
«Державно-приватне партнерство для поліпшення санітарно-технічної освіти
в Україні».


Проект спрямовано на сучасну підготовку українських учнів
професійних закладів за спеціальністю «Монтажник санітарно-технічних
систем та устаткування», які навчатимуться та вдосконалюватимуть
професійні навички на базі новітнього устаткування та за участі досвідчених
швейцарських експертів. Ключова мета проекту – стимулювати в Україні
конкурентоспроможні на європейському ринку сучасні програми професійної
санітарно-технічної освіти.
Проект був покликаний, зокрема, відновити престиж професійно-
технічної освіти в Україні, повернути довіру до українських спеціалістів у
цій галузі, створити свого роду канал передачі досвіду і знань безпосередньо
від провідних європейських компаній до молодих спеціалістів в Україні.
Відсутність фахівців в санітарно-технічній сфері тривалий час була
головною проблемою українського ринку праці. Відкриття 6 навчально-
практичних центрів в рамках українсько-швейцарського освітнього проекту
«Державно-приватне партнерство для поліпшення санітарно-технічної освіти
в Україні» сприяло реформуванню української системи санітарно-технічної
освіти та створенню бази для підняття престижу професії в Україні до нового
рівня.
Сучасний сантехнік повинен йти в ногу з часом, постійно підвищувати
свою кваліфікацію, цікавитись новими технологіями. В ДНЗ ОЦ ПТО
створені всі умови для підготовки конкурентоздатного робітника.
В даний час учні Одеського центру ПТО мають кабінети для
теоретичного навчання з демонстраційними матеріалами, сучасні майстерні,
обладнані відповідно до навчального курсу, та новітні підручники,
розроблені відповідно нового стандарту, заснованого на компетенціях.

Встановлено сучасне устаткування, виконано ремонти майстерень. Всі
комунікації на навчальних стендах в майстерні діючі та підключені до
центрального водопостачання і каналізації.
У модернізованих майстернях учні мають доступ до найсучасніших
високотехнологічних інструментів і нових санітарних технологій. А
викладачі та майстри виробничого навчання отримали необхідні знання та
практичні навички, завдяки яким гарантовано, що освітній процес буде
якісним, і вся теоретична інформація та практичні вміння належним чином
донесені учням.
З розвитком навчально-практичного центру кардинально змінилася
ситуація з набором учнів. Суттєво виріс попит абітурієнтів на отримання
професії, підвищився набір контингенту з більш високим рівнем базових
знань. Якщо до початку проекту ми мали певні складності з набором, ледве
набираючи одну групу, то в цьому році на конкурсній основі ми набрали дві
групи. Завдяки діяльності навчально-практичного центру ми маємо змогу
проводити конкурсний відбір учнів з більш високим рівнем базових знань,
що дає змогу готувати більш кваліфікованих робітників.
Завдяки новітнім технологіям компанії Геберіт наші учні з азів
занурюються в нові сантехнічні технології світових стандартів. Учні
розуміють, що такі технології допомагають економити час, підвищувати
якість роботи та рівень оплати праці.
Про високий рівень професійної підготовки учнів свідчить перемога
наших учнів, Махмудова Володимира та Кудрявцева Андрія, у фінальному
турі Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності з професії «Монтажник
санітарно-технічних систем та устаткування», який відбувся 01.06.2017 року.


Створення навчально-практичних центрів такого рівня сприяє
забезпеченню доступності професійної освіти для дітей з порушеннями слуху
в умовах ПТНЗ. Не випадково темою експериментального дослідження
всеукраїнського рівня, яке реалізується на базі Державного навчального
закладу «Одеський центр професійно-технічної освіти» у 2016-2018 рр., стала
тема «Технологія забезпечення доступності освітнього простору професійно-
технічного навчального закладу для учнів з порушеннями слуху».
Поєднання в ДНЗ ОЦПТО інклюзивної освіти та Навчально-
практичного центру з підготовки монтажників санітарно-технічних систем і
устаткування дозволяє підготувати сантехніків-професіоналів з порушеннями
слуху. Учні з порушеннями слуху в інклюзивних групах своїм бажанням та

прагненням пізнати нове створюють особливу атмосферу. Бажання бути
успішним, конкурентоздатним є найсильнішою мотивацією для всіх учнів.


Варто відзначити, що завдяки втіленню проекту в нашому
навчальному закладі відчувається підтримка облдержадміністрації міста
Одеси. Губернатор Одеської області Максим Степанов 06.10.2017 року
відвідав Державний навчальний заклад Одеський центр професійно-технічної
освіти та вручив учням з порушеннями слуху смартфони, які допоможуть їм
отримати більш якісну освіту.


Після цього Максим Володимирович відвідував гуртожиток
навчального закладу, реконструйованого в рамках соціального проекту від
компанії Geberit.


В рамках цього проекту в ДНЗ ОЦПТО 4 вересня з Австрії, Швейцарії
та Німеччини приїхали 10 молодих співробітників-стажистів від компанії
Geberit, які два тижні брали участь в ремонті санвузлів в навчальному
корпусі, монтувати нові інсталяційні системи і прокладати каналізаційні
труби.
Крім звичайної фізичної роботи по установці сантехнічного
обладнання, проект передбачав досить часу для спілкування з українськими
однолітками і участі разом з ними в заходах, присвячених гігієні і
обговоренню проблематики екології та економії води.
Від навчального закладу в процесі ремонту взяли участь студенти
центру, які мають базові практичні навички і отримують професію
монтажника санітарно-технічних систем та устаткування, в тому числі – троє
учнів з порушеннями слуху.


Після дев’яти днів напруженої роботи та непереборного бажання
досягнути мети, міжнародна команда успішно завершила свою місію:
прокладені водопровідні труби Mepla та каналізаційні труби Silent PP,
встановлені монтажні елементи Geberit Duofix для унітазів, умивальників та
пісуарів, встановлена сантехнічна кераміка Kolo.
Але проект на цьому не завершено, на сьогоднішній день відбувається
реконструкція переодягалень та душових при спортзалі та завершення
ремонтних робіт в санвузлах.
На сьогоднішній день, завдяки роботі навчально-практичного центру,
виріс коефіцієнт корисної дії, а саме:

 підприємства міста з задоволенням надають робочі місця
нашим учням для проходження виробничої практики;
 допомагають в проведенні пробних кваліфікаційних робіт
на підприємстві;
 керівники підприємств позитивно відгукуються про рівень
підготовки наших учнів;
 представники підприємств з цікавістю відвідують наші
заходи;
 представники підприємств входять до складу
кваліфікаційних комісій, здійснюють конкурсний відбір учнів для
подальшого працевлаштування
 учні відчувають зацікавленість роботодавців, впевнені в
отриманні робочих місць, гідній оплаті праці;
 підвищився престиж робітничих професій і навчального
закладу в цілому.
Звісно, є певні проблеми. Однією з найважливіших є витік молодих
кваліфікованих кадрів з системи професійної освіти. Але, сподіваємось, що
приведення заробітної плати до рівня галузевих спеціалістів стане дієвим
інструментом запобігання  витоку цінних і обізнаних кадрів.
Технології сьогодні стрімко змінюються, дуже важливим є своєчасне
отримання інформації про ці зміни, про потреби ринку праці, напрямки
розвитку промислових галузей. Це дасть змогу навчальним закладам
працювати на перспективу, готувати кваліфіковані кадри не тільки на
сьогодення, а й на перспективу. Ми вважаємо доречним створення в
соціальних мережах групи, в якій викладачі, майстри, учні, роботодавці,
виробники мали б змогу обмінюватися досвідом, дізнаватися про нові
технології та матеріали, удосконалення технологічних процесів, тим самим
підвищувати якість навчання та забезпечення кваліфікованим кадрами ринку
праці країни.
 

 

Предыдущие статьи