ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОСТУПНОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ДЛЯ УЧНІВ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОСТУПНОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ДЛЯ УЧНІВ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОСТУПНОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ  ДЛЯ УЧНІВ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ
Представлено результати першого етапу дослідно- експериментальної роботи всеукраїнського рівня на базі державного навчального закладу «Одеський центр професійно-технічної освіти». Висвітлено динаміку реалізації завдань першого етапу дослідження.

14.11.17

Сучасна українська система професійно-технічної освіти (надалі ПТО)
перебуває у стані змін, зумовлених низкою викликів, з якими раніше їй не
доводилось стикатися: глобалізацією, що спонукає до жорсткої конкуренції за
ресурси; інформатизацією суспільства, що спричиняє швидкі темпи діяльності
та розвитку; демографічними змінами, що вимагають швидкої адаптації до
діяльності в нових демографічних та соціальних реаліях. Ці зміни виражаються,
зокрема, у розробленні професійних стандартів на основі компетенцій,
виробленні програм щодо децентралізації управління професійною освітою,
оновленні матеріально-технічного ресурсу навчальних закладів, налагодженні
співпраці з роботодавцями. У зв’язку з ратифікацією Україною одного із
найважливіших міжнародних документів у сфері прав людини – Конвенції
ООН про права інвалідів – перед державою і, зокрема, ПТО постає нове
завдання: забезпечити якісну та доступну професійну освіту для осіб з
особливими потребами.

Державний навчальний заклад «Одеський центр професійно-технічної
освіти» (далі ДНЗ «Одеський центр ПТО») надає професійну освіту дітям з
особливими потребами як в інклюзивних, так і в спеціальних групах, та
забезпечує соціальний захист таких дітей, їх професійну реабілітацію,
зайнятість, адаптацію до суспільного життя.
Починаючи з 2006 р. у ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної
освіти» формуються інклюзивні групи для навчання дітей з особливими
освітніми потребами.
Спостерігається така тенденція набору осіб з особливими освітніми
потребами: у 2006–2007 н. р. було прийнято на навчання 10 дітей з особливими
освітніми потребами (з порушеннями слуху); у 2007–2008 н. р. – 13 таких дітей;
у 2008–2009 н. р. – 15; у 2009–2010 н. р. – 20; у 2010–2011 н. р. – 18; у
2011–2012 н. р. – 21; у 2012–2013 н. р. – 18; у 2013–2014 н. р. – 17; у
2014–2015 н. р. – 23; у 2015–2016 н. р. – 25; у 2016–2017 н. р. – 28 (рис. 1).

Повний текст статті тут

https://drive.google.com/file/d/0BwoPzrtI-pgrclYtbDBjWFdIVEFzbHVSbWl3V19qdlRJYXNr/view?usp=sharing

 

 

Предыдущие статьи