Підвищення якості підготовки конкурентоспроможного робітника шляхом впровадження інноваційних форм і методів навчання»

Підвищення якості підготовки конкурентоспроможного робітника шляхом впровадження інноваційних форм і методів навчання»

Підвищення якості підготовки конкурентоспроможного робітника шляхом впровадження інноваційних форм і методів навчання»
Сучасний етап розвитку освіти в Україні характеризується відходом від тоталітарної уніфікації і стандартизації педагогічного процесу, інтенсивним переосмисленням цінностей, пошуками нового в теорії та практиці навчання і виховання.

26.12.16

 Основу інноваційних процесів в освіті складають дві важливі проблеми педагогіки - проблема вивчення, узагальнення і поширення передового педагогічного досвіду та проблема впровадження досягнень психолого-педагогічної науки в практику. 
Результатом інноваційних процесів є використання теоретичних і практичних нововведень, а також створених на межі теорії і практики. Викладач, майстер виробничого навчання можуть виступати автором, дослідником, користувачем і пропагандистом нових педагогічних технологій, теорій, концепцій.
Потреба в інноваційній спрямованості педагогічної діяльності в умовах розвитку освіти спричинена певними обставинами:
По-перше, розбудова суверенної держави викликала необхідність докорінної зміни системи освіти, методології і технології організації навчально-виховного процесу у навчальних закладах різного типу.
По-друге, виконання соціального замовлення сучасного етапу розбудови нашої держави - особистості, здатної засвоювати й творчо розвивати культуру, потребує постійного пошуку нових організаційних форм, індивідуального підходу до особистості, нових технологій навчання і виховання. В цій ситуації суттєво зростає роль і авторитет педагогічного знання, яке може стати теоретичною базою для нових пошуків, інновацій.
По-третє, змінився характер ставлення педагогів до факту засвоєння і застосування педагогічних нововведень. Якщо раніше інноваційна діяльність обмежувалася використанням рекомендованих
зверху нововведень, то сьогодні вона набуває дослідницько-пошукового характеру: учитель обирає нові програми, підручники, використовує нові прийоми і способи педагогічної діяльності.
По-четверте, створилася реальна ситуація конкурентоспроможності закладів освіти, спричинена входженням навчальних закладів у ринкові відносини, створенням нових типів навчальних закладів, у тому числі й недержавних.»

 «Завдання сучасного освітнього процесу полягає не стільки в передачі знань, умінь, навичок, а в особистісному результаті: формуванні усвідомленої позиції учня і майбутнього громадянина з активною життєвою позицією. Важлива, насамперед, особистість самого підлітка і зміни, що відбуваються з ним в процесі навчання, а не сума знань, яка накопичена за час навчання в професійному навчальному закладі.
Тим, хто пропрацював багато років і вклав душу в своїх учнів, кожен день, переживаючи, часом більше, ніж батьки, невдачі і досягнення їх, дивно чути, що педагогічні методи вже не актуальні, що потрібно ще чогось навчитися. У педагогів зі стажем з'являється дивне відчуття, що їх досвіду недостатньо для того, щоб сьогодні бути успішним викладачем. На нарадах все частіше можна почути: «... Сьогодні треба бути гнучкішими, треба працювати творчо».
Але при цьому відсутні рекомендації, що дозволяють педагогу зрозуміти, як вчити своїх учнів по-новому, щоб отримати новий результат.
Як в новій системі вижити і стати більш впевненим і конкурентним (як кажуть зараз на бізнес орієнтованої мові в освіті) педагогом, які інструменти можуть допомогти досягти виконання стандарту, причому не формально, а якісно, природно і легко.
Широко відома фраза «якщо не можеш змінити обставини, зміни ставлення до них». За такою логікою, якщо ми не можемо змінити систему, спробуємо використовувати власний потенціал, для нового творчого прориву і спробуємо допомогти учням стати самодостатніми людьми, розвиваючи в них не тільки IQ, але і EQ (емоційний інтелект).
Кажучи про нові підходи до розвитку і навчання наших учнів, хочеться відзначити, що сьогодні стає популярним напрямок, в основі якого лежить не просто індивідуалізований підхід і вміння слухаючи чути, але розкриття потенціалу людини - це ключова його завдання і основний результат. Мова йде про коучинг. Коучинг. Що це таке? Для чого? Коучинг - це мистецтво створення, за допомогою бесіди і поведінки, середовища, що полегшує рух людини до бажаних цілей, так, щоб воно приносило задоволення. (Тімоті Гол) Коучинг необхідний для надання допомоги колегам в придбанні нових навичок в роботі; чіткого усвідомлення своїх цінностей і приведення їх у відповідність з поставленими цілями і отриманням бажаних результатів; підтримки колег в пошуку ресурсів для досягнення поставлених цілей, а також їх творчому піднесенню.»

     

У рамках освітнього проекту «Хенкель Академия» 09 - 10 листопада 2016 відбувся Форум «Інноваційні виробничі і педагогічні технології - європейський вектор професійної освіти в Україні».
У роботі Форуму взяли участь представники Міністерства освіти і науки України,
компанії «Хенкель Баутехнік (Україна)», Черкаської та Полтавської ОДА, представники Ради Федерації роботодавців України, обласних обє’днань організацій - роботодавців, ректори ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації, директори навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації і закладів професійної освіти, керівники бізнес-структур Черкаської і Полтавської областей, керівники регіональних органів управління освітою та навчально-методичних установ, представники Міжнародної організаці «Лідер Якості» та клубу професіних коучів України.
Модератор заходу – Іваній Наталія Іванівна, керівник відділу освітніх проектів компанії «Хенкель Баутехнік (Україна)».
В рамках Форуму обговорили нагальні актуальні питання підготовки та перепідготовки гнучких, конкурентоспроможних, що володіють певним набором компетенцій сучасних робітничих кадрів для будівництва.
Працювали в формі діалогу. Форма роботи обрана не випадково. Колеги з ПТО обмінялися своїм досвідом, поділилися проблемами, що виникли, завдяки, широко представленого кола учасників (представники МОН, роботодавці) разом шукали і знаходили шляхи їх вирішення.
Крім цього великий інтерес викликало питання - «Сучасний заклад професійної освіти: напрями модернізаціїї змісту і форм навчання»
Н. Проценко (Фонд National Endowment for Democracy, експерт) представила до уваги учасників Форуму презентацію на тему: «Педагогічний менеджмент: Багатосторонні комунікації в навчанні», яка привернула увагу та інтерес .
Також відбувся дуже корисний та цікавий міні – тренинг: «Усвідомлений недирективний коучинг – активація професійної компетенції педагога», який провела Т.Чернова - к.п.н. (Клуб професійних коучів України, регіональний директор). В результаті учасники відповіли на питання: «Що таке коучинг, навіщо він вам і вашому навчальному закладу, що він дає?»
Учасники Форуму ознайомилися з матеріально-технічною базою навчальних закладів Черкаського професійного ліцею (Директор Ю.В. Куліш) і ВПУ № 7 м. Кременчук.
Такі заходи Всеукраїнського масштабу дуже корисні. Вони дають можливість за короткий проміжок часу підвищити кваліфікацію керівників в області менеджменту, сучасних педагогічних технологій (Як вчити результативно?) та, звичайно, технологій компанії «Хенкель Баутехнік (Україна).
Робота у рамках німецько-українського проекта «Професійна освіта в будівельній галузі України» почалалась з двосторонній українсько-німецької зустрічі фахівців у сфері професійно-технічної освіти "Професійна освіта у будівельній сфері України" (Berufliche Bildung für die ukrainische Baubranche). 23 вересня 2014 року м Київ.
Говорили про можливості для розвитку будівельної сфери, підготовку кваліфікованих кадрів та залучення до цих процесів іноземних інвестицій. Директор департаменту профтехосвіти МОНУ розповів про впровадження у галузі інноваційних технологій навчання, введення нових сучасних професій, реальні можливості підвищення кваліфікації у будівельній сфері: "Пріоритетом залишаються професії для промисловості та будівництва...»
Основний напрям розвитку системи української професійно-технічної освіти — європейська інтеграція. 
За період з листопаду 2014р. по жовтень 2015 р. в проекті «Професійна освіта в будівельній галузі України» взяли участь чотири співробітники Центру. 
У грудні 2016 року продовжено роботу над проектом «Професійна освіта в будівельній галузі України», яким передбачено навчання викладачів та майстрів виробничого навчання за німецькими програмами професійної освіти.
Навчання впроваджується за підтримки Міністерства освіти і науки України делегацією німецької економіки в Україні, за дорученням Федерального Міністерства закордонних справ Німеччини та у співпраці з організацією «Global Projekt Partners».
Серед 15 учасників тренінгу (опоряджувальні роботи, монтаж гіпсокартоних конструкцій) з різних областей України, який відбувся 12- 16 грудня 2016 року на базі ДПТНЗ «Броварський професійний ліцей», також взяли участь майстри виробничого навчання ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти», а саме: Пантелєєва О.М. та Коврига Д.В.
(вищевказані майстри виробничого навчання працюють в Одеському центрі професійно-технічної освіти в інклюзивних групах, в яких навчаються учні з порушенням слуху, Коврига Д.В. сам має порушення слуху). 


#ДолаємоБар'єриРАЗОМ  #OvercomeBarriersTogether #інклюзія

 

 

Источник: ЕЛЕНА КОНСТАНТИНОВНА ОСМОЛОВСКАЯ

Предыдущие статьи