Міжнародна діяльність ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти»

Міжнародна діяльність ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти»

Міжнародна діяльність ДНЗ «Одеський центр  професійно-технічної освіти»
1. Крок у Європу. Міжнародна діяльність ДНЗ «Одеський центр 2.Нові горизонти професійно-технічної освіти Одещини: 3. Міжнародні освітні проекти – шлях до професійного успіху професійно-технічної освіти» міжнародна співпраця

06.12.15

Освітній процес в ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти» 

знаходиться у стані безперервного вдосконалення й модернізації. Рушійною 

силою є прагнення до оновлення, прагнення бути одним з найкращих 

професійних освітніх закладів. Міжнародна співпраця – це один з пріоритетів 

діяльності центру, а міжнародні проекти є невід’ємною частиною життя 

закладу. Саме міжнародне співробітництво у будівельній галузі, активне 

налагодження співпраці із закордонними навчальними закладами, 

впровадження в освітній процес інноваційних іноземних технологій 

пробуджують в учнів потяг до поглиблення і удосконалення своїх знань, 

дають змогу значно підвищувати ефективність та якість підготовки учнів. 

ДНЗ « Одеський центр професійно-технічної освіти» тісно співпрацює 

з багатьма закладами професійно-технічної освіти Німеччини, а директор 

навчального закладу Сущенко Сергій Борисович, методист Гребенькова 

Галина Володимирівна, викладачі спецтехнології, майстри виробничого 

навчання, учні приймають активну участь у багатьох міжнародних освітніх 

проектах з метою обміну досвідом роботи, оволодіння новими технологіями, 

матеріалами, інструментами в будівельній галузі та передовими технологіями 

у системі професійно-технічної освіти. 

У 2007 році на базі ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти» 

відкрито  Ресурсний центр компанії «Хенкель Баутехнік (Україна)» ―

світового лідера в області брендів та технологій, добре відомого та 

популярного на українському ринку. Спеціалісти компанії «Хенкель 

Баутехнік (Україна) забезпечують сучасний супровід освітнього процесу. Для 

викладачів, майстрів виробничого навчання та учнів проводяться практичні 

майстер-класи, семінари, круглі столи, спеціалізовані конференції. В 

Ресурсному центрі велика увага приділяється інклюзивному навчанню учнів 

з особливими потребами – вадами слуху. Викладачі мають змогу 

підвищувати кваліфікацію, методичний і професійний рівень, проходячи 

стажування, відвідуючи семінари, майстер-класи, приймаючи участь в  

освітніх програмах, програмах  обміну досвідом.  

Директором центру налагоджена активна співпраця з іноземними 

компаніями "Henkel", "Knauf", "Bosch"(Німеччина), «Geberit» (Швейцарське 

бюро співробітництва) та ін.

Одним з найважливіших напрямів міжнародної діяльності центру є 

організація стажування викладачів, майстрів виробничого навчання та учнів 

у кращих професійно-технічних навчальних закладах Німеччини. З жовтня 

2014 року ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти» приймає 

активну участь у спільному німецько-українському проекті „Професійна 

освіта для української будівельної галузі“ (Berufliche  Bildung  für  die  

ukrainische  Bau  branche), що здійснюється спілкою Глобел Проджект 

Партнерс (Global Project Partnerse) у співпраці з Центром надання 

професійного сприяння Будівельної промислової спілки Берлін-Бранденбург 

(Berufsförderungswerk Berlin-Brandenburg).

В рамках проекту, у жовтні 2014 року викладач спецдисциплін 

Осмоловська Олена Костянтинівна та майстер виробничого навчання 

Мазаратій Олександр Олександрович пройшли стажування з внутрішнього 

оздоблення, обладнання та наземного (висотного) будівництва у 

Міжвиробничому навчальному центрі будівельного господарства у місті 

Франкфурт (Одер), Німеччина. 

З дуальною системою професійного навчання у Німеччині на прикладі 

будівельної галузі, матеріально-технічною базою професійно-технічних 

навчальних закладів, найкращими прикладами з екологічного будівництва, 

практикою співпраці навчальних закладів з роботодавцями та центрами 

зайнятості особисто ознайомився директор ДНЗ ОЦПТО Сущенко С.Б, 

відвідавши Німеччину у складі групи з 15 директорів професійних центрів 

України у травні 2015 року.  

Стажування закордоном, зокрема у Німеччині, та програми обміну 

досвідом швидко приносять позитивний результат. Не просто дають 

безцінний досвід, а й набагато більше ― допомагають педагогічним 

працівникам самореалізуватися, набути впевненості у власних силах. Вони 

опиняються в абсолютно новому середовищі, знайомляться з іншою моделлю 

організації навчального процесу. Завдяки вивченню найкращих іноземних 

практик зростає їхній професійний рівень.  Набутий досвід педагоги 

передають своїм вихованцям і колегам. Організовують навчальні семінари та 

майстер-класи, створюють  власні методичні розробки та методичні 

рекомендації, презентації, відео-уроки та ще багато іншого.  Співпраця з 

німецькими компаніями сприяє залученню інвестицій, що дозволяє істотно 

покращити матеріальну базу та оновити навчальні матеріали, 

комп’ютеризувати навчальний процес для підвищення зацікавленості учнів, 

підвищення якості підготовки учнів з особливими потребами, інклюзивно-

дистанційного навчання.

Переваги міжнародної співпраці незаперечні. Саме співпраця з 

Німеччиною дала можливість розпочати модернізацію та переоснащення 

майстерень і навчальних кабінетів у відділенні Технології та індустрії 

(вул.Паустовського) за зразком найкращих європейських професійно-

технічних закладів.

Працівники професійної освіти Німеччини в рамках проекту вивчають 

досвід підготовки робітників в Україні, а саме широку спеціалізацію 

навчальних закладів, інтегрованість професій, поєднання традиційної 

методики навчання та інноваційних технологій, інклюзивного та 

дистанційного навчання.

Стажування закордоном за програмою обміну є незабутньою подією і в 

житті учнів, надає можливість поглибити професійні знання і вміння, є 

чудовою можливістю додати цю інформацію до свого резюме, стає ключем 

до майбутнього кар’єрного зростання.

Міжнародна діяльність значима не лише для ДНЗ ОЦПТО, а й для 

розвитку професійно-технічної освіти та будівельної галузі всього регіону. 

Співпраця триває, відкриваючи нові горизонти в системі підготовки 

висококваліфікованих робітників, збільшується кількість педагогів та учнів, 

які пройшли стажування закордоном, відбувається налагодження ділових 

стосунків з іншими європейськими організаціями у будівельній галузі, 

збільшується кількість міжнародних освітніх проектів.

Використання в ПТНЗ сучасних європейських технологій, активне 

впровадження їх в навчальний процес остаточно викорінюють стереотип про 

те, що професійно-технічна освіта в Україні є непотрібною та непрестижною, 

готуючи висококваліфікованих спеціалістів для потреб сучасного ринку 

праці.

 

При підготовці статті використані матеріали німецько-українського проекту 

«Професійна освіта для української будівельної галузі».

Источник: ОЛЬГА ИВАНОВНА ВОЛОШИНА

Предыдущие статьи