ВПРОВАДЖЕННЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ GOOGLE APPS У ДЕРЖАВНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ «ОДЕСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ»

ВПРОВАДЖЕННЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ GOOGLE APPS У ДЕРЖАВНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ «ОДЕСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ»

ВПРОВАДЖЕННЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ GOOGLE APPS У ДЕРЖАВНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ «ОДЕСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ»
У статті проаналізовано переваги використання хмарних технологій, а саме сервісів Google Apps в ДНЗ ОЦ ПТО та виявлено перспективи їх застосування у навчальному процесі.

22.03.15

У наш час, комп’ютерні технології зайняли міцну позицію в організації навчального процесу з різних дисциплін. Сьогодні не виникає сумнівів у необхідності та ефективності їх використання в процесі організації освітньої діяльності . Процес освіти проходить в умовах постійного збільшення потоку інформації, яку потрібно засвоїти, що призводить до перевантаження програм.
Сучасне навчання у навчальних закладах пред’являє нові вимоги до професійних якостей і рівня підготовки учнів. У рамках використання сервісів Google Apps для навчальних закладів об’єднуються різні загальнодоступні Інтернет-інструменти й формуються сучасніші умови для співпраці учнів, створення й спільного використання ними власного навчального контенту.
Перспективним напрямом використання в навчальному процесі є нова інформаційна технологія, яка дістала назву хмарні технології (Cloud computing).
Особливе  місце займає Google Apps – служби, надавані компанією Google дня використання свого доменного імені з можливістю роботи з веб-сервісами від Google.
Служби Google Apps для нашого навчального закладу допомогли суттєво змінити систему навчання. У наш час, продукти Google стали для нашого центру тією технологічною базою, що допомогла підняти ефективність спільної роботи викладачів і учнів на новий рівень.
Google Apps Education Edition – це Web-програми на основі хмарних обчислень, які надають учням і викладачам вищих навчальних закладів інструменти, необхідні для ефективного спілкування та спільної роботи.
Впровадження в освітній процес організації навчання сервісів Google Apps надає ряд переваг навчальному закладу. Це економія коштів, які потрібні на технічне переоснащення комп’ютерних центрів вузу та зниження витрат на персонал, який обслуговує комп’ютерне обладнання. Хмарні технології дозволяють економити кошти на оплату ліцензій на програмне забезпечення його супровід та адміністрування.
Пакет Google Apps Education Edition надає для навчального закладу безкоштовні послуги, а саме: електронну пошту, календар, засоби миттєвого зв’язку за допомогою голосових, текстових і відео повідомлень, онлайн відео-сховище та засоби групової роботи над документами.
Віртуальні навчальні середовища відносно прості для користування і значно полегшують роботу зі створення дистанційних курсів, навіть якщо викладачі не мають глибоких знань мультимедійних і комунікаційних засобів або мов, наприклад, HTML, JAVA.
Можливості хмарних технологій, що використовується для потреб освіти, можуть зробити серйозний вплив на проектування навчальних завдань, систем оцінювання і на підсумковий навчальний досвід, що формується в учнів.
З сервісом Google Apps викладачі та учні нашого навчального закладу отримують більше інструментів для спільної роботи в навчальному процесі: створення веб-сайтів та внутрішнього порталу закладу, виконання проектів у групах, складання загального розкладу занять, проведення лекцій та семінарів дистанційно. Крім того, навчальні заклади можуть суттєво економити на ІТ-ресурсах і при цьому бути впевненими в надійності і безпеці сервісу, захищеного від спаму і реклами.

Продукти Google Apps для навчальних закладів

Gmail  - Це сховище об'ємом до 30 ГБ для кожного користувача, надійний захист від спаму і гарантія безперебійної роботи протягом 99,9% часу. Всі дані розміщуються на серверах Google. Для учнів, викладачів та адміністраторів використання є безкоштовним і не передбачає показу реклами.

 

Календар  - Календарями можна ділитися з усіма користувачами навчального закладу або з окремими колегами. Широкий спектр засобів управління спільним доступом допомагає забезпечити безпеку і конфіденційність. Календар Google інтегрований в Gmail і сумісний з іншими популярними програмами-календарями.

 

Диск - Надавайте доступ до файлів або цілих тек окремим людям, усій команді або навіть підрядникам, партнерам і підрозділам. Пишіть і відповідайте на коментарі до файлів, щоб дізнатися про думку інших або поділитися своїми ідеями. Спочатку кожному користувачеві безкоштовно надається 30 ГБ дискового простору.

 

Документи - Створюйте різноманітні документи з зображеннями, таблицями, рівняннями, малюнками, посиланнями та іншим. Збирайте дані і слідкуйте за відгуками в коментарях.

Сайти - Учні можуть створювати проектні сайти без єдиної строчки коду. Це не складніше, ніж редагувати текстовий файл. А для економії часу надано сотні встановлених шаблонів. Адміністратори можуть управляти дозволами на доступ до сайтів в масштабах усього навчального закладу, а автори - надавати та закривати доступ до файлів в будь-який час.

 

Сейф-  Сейф надається додатково і дає можливості архівації, електронної передачі документів та управління інформацією. Повідомлення електронної пошти та чату архівуються і зберігаються відповідно до встановлених вами правилам, що запобігає їх випадкове видалення.


Apps Marketplace - Якщо вам потрібні інструменти для учнів, наочні матеріали для вчителів або утиліти для адміністраторів, у відповідній категорії Apps Marketplace ви зможете знайти, придбати і впровадити веб-додатки, сумісні з Google Apps для навчальних закладів.

Google Модератор-  Google Модератор дозволяє створювати категорії для запитань, які ви хочете обговорити в навчальному закладі, і відкривати їх для тих, хто хоче внести ідеї чи пропозиції.
YouTube для навчальних закладів - Доступ тисячі безкоштовних високоякісних освітніх відео на YouTube в контрольованому середовищі.
Таким чином, я можу зробити висновок, що Google Apps й сервіси, що в нього входять, можуть допомогти більш ефективно планувати та впроваджувати в ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти» дистанційне , модульне навчання, а також стане хорошим помічним для інклюзивної освіти. Формування віртуального навчального простору покликано прагненням поєднати існуючий педагогічний досвід з новими інформаційними технологіями.

Источник: ЛИНА ВАСИЛЬЕВНА ПЕТРУШКИНА

Предыдущие статьи