Сергій Квіт: Професійно-технічна освіта повинна бути прив’язана до потреб регіону

Сергій Квіт: Професійно-технічна освіта повинна бути прив’язана до потреб регіону

Сергій Квіт: Професійно-технічна освіта повинна бути прив’язана до потреб регіону
5 лютого 2015 року у рамках робочої поїздки до Кіровограда Міністр освіти і науки України Сергій Квіт зустрівся з керівниками професійно-технічних навчальних закладів області.

06.02.15

Під час зустрічі Сергій Квіт зазначив, що нещодавно прийнято Закон України «Про вищу освіту», зараз готуються інші закони, зокрема, Закон України «Про професійно-технічну (професійну) освіту».

За словами Міністра освіти і науки, головне завдання на сьогодні – якість навчально-виховного процесу. Мережа закладів професійно-технічної освіти створювалася у радянський час. Тоді вона була прив’язана до заводів і фабрик, які нині не діють. Зараз працюють нові підприємства. Кілька років тому бізнес зрозумів, що на ринку праці дуже мало кваліфікованих робітників. Тому сьогодні, в умовах розвитку економіки, як ніколи, потрібні робітничі професії. До того ж, кваліфіковані робітники дуже часто отримують кращу зарплату, ніж люди з вищою освітою.

За основу реформування системи професійно-технічної освіти Сергій Квіт пропонує взяти голландську концепцію. Міністр поінформував, що у Голландії було створено великі регіональні професійні центри, де представлено багато професій: в одному закладі можуть готувати будівельників, програмістів, дизайнерів. Таким чином, у своїй підготовці вони можуть використовувати елемент міждисциплінарності, як у вищих навчальних закладах, розвивати творче креативне мислення.

«Я думаю, що це також і наш шлях. У нас є дуже багато професійно-технічних училищ, де навчається менше 200 учнів. Це показує безперспективність: можливо саме в цих регіонах, професії, які вони готують, не потрібні. Треба реорганізовувати такі навчальні заклади», -наголосив Сергій Квіт.

Міністр освіти і науки також зазначив, що проблему реорганізації неперспективних професійно-технічних закладів можна вирішувати шляхом створення спеціальних рад, до яких входять представники навчальних закладів, а також представники бізнесу (державних чи приватних підприємств) та місцевої влади. Іноді в таких радах бере участь держава. Саме ці ради вирішують, які професії потрібні у даному регіоні та яким чином реформувати той чи інший навчальний заклад.

За словами Сергія Квіта, професійно-технічна освіта у державі повинна бути прив’язана до потреб регіону, до потреб бізнесу та інвестицій – усе має обов’язково співпрацювати. Важливо й те, щоб представники бізнесу, які братимуть участь в організаційному процесі професійно-технічного навчального закладу, були зацікавлені й у його матеріально-технічному забезпеченні. 

Источник: Міністерство освіти і науки України

Предыдущие статьи