Сергій Квіт: Професійно-технічна освіта повинна бути прив’язана до потреб регіону
Під час зустрічі Сергій Квіт зазначив, що нещодавно прийнято Закон України «Про вищу освіту», зараз готуються інші закони, зокрема, Закон України «Про професійно-технічну (професійну) освіту».
За словами Міністра освіти і науки, головне завдання на сьогодні – якість навчально-виховного процесу. Мережа закладів професійно-технічної освіти створювалася у радянський час. Тоді вона була прив’язана до заводів і фабрик, які нині не діють. Зараз працюють нові підприємства. Кілька років тому бізнес зрозумів, що на ринку праці дуже мало кваліфікованих робітників. Тому сьогодні, в умовах розвитку економіки, як ніколи, потрібні робітничі професії. До того ж, кваліфіковані робітники дуже часто отримують кращу зарплату, ніж люди з вищою освітою.
За основу реформування системи професійно-технічної освіти Сергій Квіт пропонує взяти голландську концепцію. Міністр поінформував, що у Голландії було створено великі регіональні професійні центри, де представлено багато професій: в одному закладі можуть готувати будівельників, програмістів, дизайнерів. Таким чином, у своїй підготовці вони можуть використовувати елемент міждисциплінарності, як у вищих навчальних закладах, розвивати творче креативне мислення.
«Я думаю, що це також і наш шлях. У нас є дуже багато професійно-технічних училищ, де навчається менше 200 учнів. Це показує безперспективність: можливо саме в цих регіонах, професії, які вони готують, не потрібні. Треба реорганізовувати такі навчальні заклади», -наголосив Сергій Квіт.
Міністр освіти і науки також зазначив, що проблему реорганізації неперспективних професійно-технічних закладів можна вирішувати шляхом створення спеціальних рад, до яких входять представники навчальних закладів, а також представники бізнесу (державних чи приватних підприємств) та місцевої влади. Іноді в таких радах бере участь держава. Саме ці ради вирішують, які професії потрібні у даному регіоні та яким чином реформувати той чи інший навчальний заклад.
За словами Сергія Квіта, професійно-технічна освіта у державі повинна бути прив’язана до потреб регіону, до потреб бізнесу та інвестицій – усе має обов’язково співпрацювати. Важливо й те, щоб представники бізнесу, які братимуть участь в організаційному процесі професійно-технічного навчального закладу, були зацікавлені й у його матеріально-технічному забезпеченні.
- до Дня захисників і захисниць України–2024Український інститут національної пам’яті ІНФОРМАЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ до Дня захисників і захисниць України–2024Повна версія статті