«Знаємо свої права, виконуємо свої обов’язки»
Тепер держава ставала на захисті й сильного, й слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила. З тих пір минуло чимало століть. Держави ство рювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну чи прий маючи яке-небудь політичне рішення, правитель прагнув за довольнити лише свої інтереси й зовсім не замислювався над долею простих людей. Отже, людству потрібно було щось при¬думати, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.
Місію такого захисника взяла на себе міжнарод на організація ООН. 1945 року, після закінчення Другої світової війни — найжахливішої і найжорстокішої війни за всю історію людства — народи багатьох країн вирішили, що задля збереження миру їм слід об'єднатися. Навіщо? Для того, щоб будь-які конфлікти та суперечки між країнами в подальшому вирішувались не воєнним шляхом, а мирним, за столом переговорів. Саме з цією метою 1945 року була створена Органі зація Об'єднаних Націй (ООН). До речі, одним із її засновників була Україна. А 10 грудня 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини — документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечи ти громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканність, свободу совісті, можливість дотри муватись своєї релігії й багато іншого.
Загальна декларація прав людини — важливий і корисний документ. У кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх, щоб захистити себе та своїх рідних. Але слід знати не лише свої права, але й обов'язки. Прагнучи відстояти свою свободу, не утискайте свободу інших.
Згідно з планом виховної роботи ДНЗ ОЦПТО, з метою розповісти учням про їхні права, свободи й обов’язки, визначені в Загальній декларації прав людини, навчити правильно реалізовувати свої права, виховувати в учнів поважне ставлення до власної особистості та інших, в групі №4 було проведено позакласний захід «Знаємо свої права, виконуємо свої обов’язки». Учні читали статті Конвенції , перегладали заздалегідь підготовлені презентації, зачитували кращі твори на тему «Що я знаю про права та обов’язки людини», розгадували кросворд, відповідали на питання вікторини. Приємно вразив «привіт від першокласника», учні з задоволенням написали відповідь – права та обов’язки дитини.
Не втомлюймось жити –
Життя таке прекрасне,
І кожному лиш раз воно дано.
Біжить струмком,
Летить щоденно птахом,
Міняється, мов кадри у кіно.
Бува, обпалить до сльози печаллю.
Бува, спитає: «Бути, а чи ні?»
Та все мине, і далечінь безкрая
Знов посміхнеться лагідно мені.
День прозорий почина розмову,
І душа у спогадах горить.
Прагну жити,
Хочу чути мову,
Хочу в небо пташкою злетіть.
Хочу крикнуть, щоб усі почули,
Що життя – така коротка мить.
І якщо на мить цю маєм право –
Значить, треба вірити і жить.
Не усі стежини нам відомі,
Та по ним потрібно пильно йти,
І на всі питання незнайомі
Намагатись відповідь знайти.
Ми право маєм дихати повітрям,
Спостерігати за хвостом комет,
І милуватись піснею веселки,
І зустрічати з вирію лелек.
Ми маєм право працювать до схочу,
Виконувати справу по душі.
І маєм право жайворонка чути,
І бачити у небі журавлів.
Тому завжди пишатися я буду,
Що маю право жить на цій землі.
- до Дня захисників і захисниць України–2024Український інститут національної пам’яті ІНФОРМАЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ до Дня захисників і захисниць України–2024Повна версія статті