Урок – основна форма організації навчального процесу по вивченню літератури

Урок – основна форма організації навчального процесу по вивченню літератури

Урок – основна форма організації навчального процесу по вивченню літератури
“Якщо вчитель має тільки любов до праці, він буде хорошим вчителем.

25.11.14

Якщо вчитель має тільки любов до учня, як батько, мати, він буде кращий за того вчителя, котрий прочитав усі книги, але не має любові ні до справи, ні до учнів. Якщо вчитель поєднує в собі любов до справи і до учнів, він – досконалий учитель”.
                                                                          Л. М. Толстой

                       Специфіка та ефективність уроку літератури.

                Урок — логічно закінчена, цілісна, обмежена в часі частина навчально-виховного процесу, яку проводять за розкладом під керівництвом учителя з постійним складом учнів.
Урок є основною формою навчально-виховного процесу в школі. На уроках літератури учні засвоюють систему літературних знань, умінь і навичок, розвивають свої творчі сили й можливості, формують необхідні якості.
         Сучасний урок літератури — це урок, який побудований з урахуванням вимог сучасної школи і відповідає завданням виховання нової людини.
           Уроки літератури відзначаються глибокою своєрідністю. Вони вимагають іншої емоційної атмосфери, ніж, скажімо, уроки математики, фізики, біології. Тому не можна сліпо переносити форми, методи і прийоми роботи з учнями, які практикуються під час вивчення інших предметів, безпосередньо на уроки літератури.
            Ефективним може бути лише той урок, який побудований з урахуванням специфіки відображення життя у художніх творах, своєрідності сприймання людиною мистецтва. Література — мистецтво слова. На уроках літератури важливо не лише дати учням певну інформацію, а й емоційно схвилювати їх, викликати роздуми про життя.
              Викладання літератури вимагає від педагога не тільки високої майстерності, а й обдарування, творчого ставлення до предмета. Відома артистка Наталія Ужвій не випадково порівнювала уроки словесника з п’єсою-мініатюрою, в якій учитель виступає як автор тексту, і як режисер-постановщик, і як артист. На її думку, кожен урок літератури є своєрідною прем’єрою, що вимагає творчого пошуку. Цікаві міркування про урок літератури висловив В. Сухомлинський. Він надавав перевагу такому слову про твір, яке збудить у підлітка роздуми про власний життєвий шлях, про свій сьогоднішній день, про майбутнє. Урок літератури повинен мати виховний аспект. 
            Отже, художні твори повинні постати перед учнями в їх неповторних барвах, у нерозривній єдності змісту і форми. Уроки літератури покликані забезпечувати необхідну глибину емоційного сприймання, єдність думки і почуття, серця і розуму, їх слід будувати з урахуванням специфіки художньою мислення, жанрової природи художнього твору. Вчитель повинен так аналізувати художній твір, щоб перед внутрішнім зором учнів постали яскраві картини життя, створені письменником.

Предыдущие статьи