Організація інклюзивного навчання в умовах навчального закладу

Організація інклюзивного навчання в умовах навчального закладу

Організація інклюзивного навчання в умовах навчального закладу
Усім відомо, яку важливу роль у житті кожної людини має професійна діяльність. Знайти гідну роботу,

11.06.14

реалізувати себе, посісти належне місце в суспільстві в сучасних економічних умовах нині дуже складно навіть здоровим молодим людям, а тим більше людям з фізичними вадами. Адже для них шлях до професійного успіху ускладнений не тільки станом здоров`я, але й соціальними та психологічними проблемами.
Одним із напрямів розв’язання цих проблем є професійне навчання дітей з фізичними вадами.
Метою сучасної професійно-технічної освіти є створення належних умов для забезпечення країни якісним трудовим потенціалом шляхом задоволення потреб особистості, суспільства і держави в освітніх послугах з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації різних категорій населення з урахуванням вимог ринку праці; забезпечення якісної первинної професійно-технічної освіти; формування творчої, духовно багатої особистості з урахуванням її потреб, інтересів і здібностей.
Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», інших нормативно-правових документах державою гарантується доступність до освіти інвалідами на рівні, що відповідає їх здібностям і можливостям, їхнім бажанням та інтересам, удосконалення професійної підготовки для подальшої трудової діяльності.
Професійне навчання для інвалідів – це підвищення їхнього соціального статусу та можливість підвищення рівня доходів, розвиток навичок та уміння працювати. 
Основна мета професійного навчання інвалідів – інтеграція їх у суспільство.
Сьогодні приходить нове розуміння понять «інвалідність», «вади розвитку», «інтеграція», усі ці терміни поступаються новому – «діти з особливими освітніми потребами», що однаковою мірою стосується як інвалідності у важкій формі, так і середніх за ступенем порушень, адже спроможність вчитися безпосередньо залежить не від стану окремих органів або їх фізіологічної, а швидше від психологічної функціональності. Таким чином акцент зсувається від внутрішніх проблем дитини до системи освіти, яка надає підтримку дитині у навчанні, визначає її сильні якості та задовольняє всі її індивідуальні потреби.
В Одеському центрі професійно-технічної освіти велика увага приділяється залученню дітей з обмеженими можливостями до різних сфер життя навчального закладу. Учні-інваліди є активними учасниками художньої самодіяльності. Вони беруть участь у конкурсах, фестивалях, спортивних змаганнях з легкої атлетики, волейболу, баскетболу, футболу, вільної боротьби, настільного тенісу. 
При чому наші учні досягують високих результатів. Так, у 2008 році учень Одеського центру професійно-технічної освіти  Камбур А. на Чемпіонаті світу з вільної боротьби, що проходив у Вірменії, посів ІІІ місце серед дорослих, а у 2009 році на Дефлімпійських іграх у Китаї – VІІ місце.
На чемпіонаті України серед юнаків з футболу одеська команда, до складу якої входить наш випускник Кузьменко О., посіла І місце, а він визначений «кращим бомбардиром» турніру.
Вальчук В. прийняв участь в чемпіонаті Європи з футболу в якому команда зайняла І місце.
Чупіль Артем та Максим зайняли ІІІ місце з Грекоримської боротьби на Чемпіонаті України
У 2011 році обігравши сильні футбольні команди з Полтавської, Дніпропетровської, Донецької, Тернопільської, Миколаївської, Закарпатської областей та м.Києва одеська команда, до складу якої увійшли наші учні стала чемпіоном України.
У 2010 році учень з вадами слуху Кухта Максим, який навчався в нашому навчальному закладі за професією «Монтажник санітарно-технічних систем та устаткування» посів ІІІ місце в ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед учнів професійно-технічних навчальних закладів. Учні з особливими освітніми потребами є активними учасниками учнівського самоврядування. 
Одеським центром професійно-технічної освіти забезпечується створення відповідних соціальних та побутових умов перебування у гуртожитках дітей з вадами, вони завжди знаходяться на рівних правах зі своїми однолітками.
Колективом створені всі умови, щоб діти з вадами слуху залишивши стіни навчального закладу по закінченню навчання та отримавши професію кваліфікованого робітника змогли самостійно обирати свій життєвий шлях, реалізувати себе, бути гідними громадянами своєї країни.

Ключевые слова: обучение, пойти учится, профессиональное образование,
востребованная профессия, выбрать профессию, для абитуриентов, учебные заведения.

Источник: ОЛЬГА МИХАЙЛОВНА ЛИТВИНЮК

Предыдущие статьи