Основні засоби, які використовуються при викладанні економічних дисциплін з метою зацікавлення учнів у вивченні матеріалу щодо самозанятості після закінчення навчального закладу
«Основні засоби, які використовуються при викладанні економічних дисциплін з метою зацікавлення учнів у вивченні матеріалу щодо самозанятості після закінчення навчального закладу. “
Засоби навчання це різноманітні матеріали і знаряддя навчального процесу, завдяки яким більш успішно і за короткий час досягаються визначені цілі навчання. Дидактичні засоби, як і методи, форми є частиною педагогічної системи. Вони виконують такі основні функції: інформаційну, засвоєння нового матеріалу, контрольну. Вибір засобів навчання залежить від дидактичної концепції мети, змісту, методів і умов навчального процесу. Класифікація польського дидакта В.Оконя, в якій засоби навчання розташовані відповідно до наростання можливості замінювати дії учителя й автоматизувати дії учня. Прості засоби: 1.словесні:підручники, навчальні посібники. 2.прості візуальні засоби:реальні предмети, моделі,картини, схеми, діаграми і под.
Складні засоби: 1. механічні візуальні пристрої:діаскоп, мікроскоп,кодоскоп і под.
2. аудіальні засоби: програвач, магнітофон, проектор і под. 3. аудіовізуальні: звуковий фільм, телебачення, відео і под. 4. засоби, які автоматизують процес навчання: лінгвістичні кабінети, комп'ютери, інформаційні системи, телекомунікаційні мережі.
Прості візуальні засоби(наочні засоби) допомагають повноцінному розкриттю і засвоєнню зміста навчального матеріалу. Інколи вони слугують самостійним джерелом інформації. Основними функціями ТЗН є забезпечення інформаційної насиченості навчальновиховного процесу, усвідомленого засвоєння науково-теоретичних знань. Кожний урок з використанням аудіовізуальних засобів вимагає від учителя ретельної підготовки. Передусім важливо врахувати,що технічні засоби навчання не можуть замінити в класі вчителя. Вони використовуються тоді,коли інші засоби, які є у розпоряджені, не можуть забезпечити якісного засвоєння знань, вихованості і розвитку учнів.
З метою зацікавлення учнів у вивченні матеріалу щодо самозайнятості після закінчення навчального закладу тобто з відкриття власного малого бізнесу, в Одеському Центрі профтехосвіти використовуються різні засоби навчання, як прості так і складні. Перш за все учням потрібно зрозуміти поняття “підприємництво”, “малий бізнес”,”підприємець”. Після лекції на тему: ”Підприємництво” проводиться конкурс плакатів “Підприємництво”, в яких учні розкривають сутність підприємництва, визначають характерні риси підприємця, функції підприємця, розказують про складові успіху, називають помилки бізнесмена-початківця, наводять приклади успішних бізнеспроектів, розказують про відомих бізнесменів.
Потім учням пропонуються завдання, анкети, тести, психологічні вправи, з ціллю оцінки своїх ділових можливостей. Ця робота проводиться для розвитка якостей, необхідних людині для підприємницькій діяльності: розвитку почуття впевненості в собі, здатності ефективного працювання в команді, знань про бізнес, навичок самопізнання, самооцінки, самоконтролю тощо.Учням також пропонується матеріал для визначення схильності до різних видів діяльності. Після того учні одержують роздатковий матеріал-практичну роботу №1 “Ознайомлення із законом України “Про підприємництво”. практичну роботу №2 “ Ознайомлення із текстом Закону України” Про підприємства вУкраїні”. Користуючись текстом закону, учні заповнюють таблицю “Класифікація підприємств, що функціонують в Україні”.
Далі учні одержують форми бізнес-планів, де ознайомлюються з їх структурою і починають заповнювати їх розділи. Слідуючим етапом роботи є маркетингові дослідження в сфері обраної спеціальності. Учні одержують завдання для самостійної роботи у вигляді таблиць для заповнення. Ціллю данного завдання є визначення кола майбутніх споживачів товарів і послуг, обсягу попиту, конкурентів, методів конкурентної боротьби. Далі проводимо конференцію на тему “Менеджмент. Основи корпоративної культури”, де учні демонструють презентації з теми, роблять доклади.
Після цього учні ознайомлюються з матеріалами по реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності. Вони одержують блок-схеми реєстрації, “шпаргалки””Установчий договір”, ”Статут товариства” і заповнюють їх. Також учні ознайомлюються з матеріалами про спрощені системи оподаткування. В рамках співпраці з науковою бібліотекою ім. Грушевського з юридичним і економічним відділами, проводяться зустрічі з юристами та працівниками реєстративних органів суб єктів підприємницької діяльності.
Також проводиться захід по оформленню реклами обраного бізнесу. Учні малюють плакати з назвою, товарним знаком, девізом, інформацієй про свій бізнес. Крім того проводяться конкурси на кращий реферат, стінну газету “Бізнес пов'язаний з обраною професією.” Завершальним етапом є узагальнюючий урок-конкурс на “Кращу бізнес-ідею” з демонструванням бізнес-планів й рекламних плакатів. На уроках використовуються презентації, переможці нагороджуються преміями.
- Алгоритм взаємодії щодо превенції та протидії булінгу в закладах освітиБулінг (цькування)* — психологічне, фізичне, економічне, сексуальне насильство, зокрема й через електронну комунікацію, що вчиняється щодо малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою щодо інших учасників освітнього процесу.Повна версія статті